Apr 19, 2010

mereka kawan saya

melihat pada foto-foto majlis pertemuan mereka..
melihat pada foto-foto perkahwinan mereka..
melihat pada foto-foto perjumpaan mereka..
melihat pada foto-foto gelak tawa mereka..


sumpah..

dari dulu sampai sekarang..
ada terselit sedikit rasa kesal apabila sering diketepikan..


tapi..
bukan salah mereka 100%..
kerna aku juga yang menjauhkan diri..


realitinya..
aku saja yang membuang waktu mengingati mereka..
mencari mereka di ruang maya..


walaubagaimanapun..

mereka tetap melupakan kewujudan aku..
mereka sering tidak sedar kehadiran aku..
mereka tetap perlu dipersalahkan..


wahai hati...

jangan la engkau merajuk..
tiada apa yang perlu dikesalkan..
kerna engkau yang memilih jalan ini..


kawan-kawan..

walaupun mereka melupakan kamu..
kami ada disini untuk kamu..
kamu dihargai disini..
kamu diingati disini..
kamu diperlukan disini..
dunia kami sepi tanpa gelak tawa kamu..

hati..

terima kasih kawan..
kerna masih ada yang sudi menerima diri ini..
kamu la kawan-kawan terbaik ku..
akan ku doakan kebahagiaan dan Rahmat dari Yang Esa buat kalian..


mereka..

walau apa pun yang terjadi..
kalian tetap kawan-kawan ku..
masih ada suka-duka yang terpahat dalam hati ini..






No comments: