Dec 15, 2009

my ROOM my WORLD

BILIK!!


tempat terbaik untuk dapat privacy.. btol tak??
bagi aku, bilik adalah segala-galanya..

dulu...

bilik aku dikuasai sepenuhnye oleh kakak aku...tp.. sejak dia dah kawen ni.. aku la menguasainye.. hehe.. tapi sejak aku masuk asrama (form 1), bilik tu just tempat untuk tido mase balik rumah je.. dulu aku selalu bercita2 nak de bilik sendiri.. decorate bilik aku tu ikut citarase aku.. jadikan bilik tu tempat yang paling aku selesa and aku boleh buat sesuka hati aku.. but, tu angan2 je.. sebab, biase la, rumah teres, tak banyak bilik.. ape2 pun aku tetap bersyukur sebab aku masih de tempat untuk menenangkan fikiran.. after kakak aku dah kawen, semangat aku berkobar2 nak jadi penduduk tetap bilik ni.. yela, aku dah abis blaja.. time untuk kembali ke rumah.. nak praktikal nanti pun kat rumah jugak.. so aku kene jadikan dia, 'bilik aku, dunia aku'.. tapi.. sedey sangat mase baru balik tu, ni la keadaan bilik aku..



tersangat la bersepah.. semua barang bercampur aduk.. habuk tebal 3 inci macam tak penah orang duduk.. buat malu je kalo orang masuk tengok bilik anak dara macam tu.. but.. after aku kemas... tada...


walaupun tak secantik mana.. kira selesa la nak wat keje.. just kerusi tu je nak kene tukar coz tak selesa..



camtu gak ngan katil.. dari penuh ngan segala-galanya.. trus kosongkan.. (but amik gambar separuh je.. sebab de *tutt* hehe)..



p/s: banyak gambar yang aku x sempat amik sebenarnya.. gambar dalam almari, segalanya la.. ni je yang sempat amik.. sebab dalam tempoh mengemas bilik aku, aku jangkitan selsema yang agak teruk yang disebabkan oleh habuk setebal 3 inci tu.. muka bengkak2, mate merah, sesak nafas menyebabkan aku tak dapat berfikiran dengan waras.. (bilik aku tu de org dok sebanarnye.. tp... tetap tak berjaga macam tak berpenghuni).. decoration yang aku wat sekarang pun sebenarnya sangat2 bercanggah dari konsep asal disebabkan sesetengah perkara yang tak dapat dielakkan.. sebab.. aku SESANGAT CEREWET tentang KEPUNYAAN aku.. whaever pun, mak bagi 2THUMB kat aku.. hehe

No comments: