Jun 4, 2010

malas untuk berkata

haha..
tajuk tak sesuai dengan topic yang dibicangkan..
ade aku kesah??

sebenarnye banyak yang aku nak citer.. tp sbb aku blom jumpe bahan y aku nak attachkan..
tu yang tak tertulis2 tu..

1) psl gambar2 lame yang aku baru terjumpe..
2) pasal BOFA set turun temurun dari ayah aku...
3) MotherCare product.. focus pd baju...
4) Inner Ayunar yang selesa dipakai..

tp.. nanti la.. sebab semuanye perlukan gambar.. sejak kamera aku atau lebih tepat lagi kamera y kakak aku bg guna sepanjang aku belajar yang mana kamera itu diberi oleh ayah aku kini di tanga ayah aku semula selepas kamera CANON mahal dia tu hilang.. dowwhh.. susah aku nak pakai kamera skrg.. so, aku bercita2 untuk beli kamera nikon yang de lens pnjg.. yang untuk amature punya.. InsyaAllah.. kalo de rezki..

eh, dah lari tajuk..

sebelum aku tutup citer ni, aku nak story 1 citer..

last week, aku pergi pwtc ngan kezens aku.. then terserempak 1 train dengan 2 org minah ni.. i think they are indonesian.. but bukan yang datang permit kerja or PATI ni tau.. they looks educated.. tak pun diorg pelancong.. but i dont thinks so.. coz dorg cam familiar dgn keadaan sekeliling.

aku cakap diorg indonesia coz sleng dorg.. then cara pemakaian dorg.. 1 of them pakai tudung gaya2 org sane.. lagi pun no wonder if dorg students.. coz area gombak, setia wangsa, taman keramat and wangsa maju tu mmg ramai foreigner a.k.a students.. yela.. nama pun dekat ngan UIA and BMI..

but, pe yang menarik minat untuk aku bercerita, budak dorg ni, sorang pakai tudung, bj ok la.. but pakai leggings.. yang sorg lg baju mmg sleveless, patern cleopatra.. baju paras peha tanpa seluar.. gaya ala2 diva.. aku ngan kezen aku y sorg ni duduk bertentangan ngan dia.. sebelah kitorg de mamat ni, rasenye dia org rapid.. tp sbb dia pakai jaket, ko org ramai x perasan dia org rapid..

org rapid ni memula cam nak tido.. alih2 biler budak dua org ni masuk je, mate dia x lari lgsg dari pandang dorg.. dalam fikiran aku la.. antara dua sebab je mamat ni pndg dorg..

1) minah ni duduk dh le silang kaki.. nampak spender plak tu.. (aku gelak kan dia.. sebab dlm diva dia tuh.. tapak kasut dh macam mulut buaya.. haha)
2) makan jambu, meleleh-leleh. (semua org tau dlm train x blh makan.. agak2 la pun klo nak mkn pun)

so, samade lelaki ni nampak spender dia, atau marah dorg mkn..

then dengan tibe2 mereka pn berkata..

minah tudung : weh, laki ni pandang sama aku atau sama kamu?

minah diva : enggak tau.. tapi sama kita

minah tudung : aku benci.. aku enggak suka

minah diva : biar.. dia juga yang tambah dosa.. jom...

mereke terus bangun and pergi ke gerabak depan..

kitorg pun ternganga dengan tindakan dorg.. then kitorg pn tgelak sebab....

1) minah tudung tu plak yg mcm over seolh2 mamat tu pandang dia..
2) yes, mmg mamat tu y tambah dosa sbb pndg dia.. tp dia tu dosa dua kali ganda.. dosa dedahkan aurat dia ngan dosa bg org tgk aurat dia..
3) minah diva tu makan jambu lap kat kaki.. kahkahakah..

No comments: