Feb 27, 2010

mengGeLETEk Hati

17 feb 2010

1.00 pm

Mak : cepat siap.. after azan karang nak terus pergi.. ade dua buah rumah..
aku : mak ai... overdose la aku makan nasi kenduri ari ni... ermmm.. nak pakai ape erk?
pakai voge cikit la.. kenduri kawen kawan ayah kene melaram ckit...

2.00 pm

bertolak dari rumah ke rumah pengantin pertama..
siap pakai tumit 3 inci n make up heavy ckit..

2.30 pm

tiba di Titiwangsa

aku : eh, nak tak ramai orang..
mak : meja kosong, tak de orang.. btol ke kenduri ari ni yah?
ayah : jap tepon kawan jap..
tut..tut..
eh, kenduri zainal ari ni ke?
ooo.. malam...

(kami dah menekan2 perut menahan gelak beasr)
kami bertolak ke rumah kenduri ke dua..

3.00 pm

tiba di wangsa maju
keadaan kawasan perumahan berpusing-pusing dan jalan sehala)

mak: tu hah.. yang kemah biru putih tu..

ayah kedepan sikit untuk mencari parking

ayah: eh, y tu kan.. eh.. jangan keliru.. de dua..

sambil memusing kawasan sekali lagi kerana jalan sehala..

aku: haah.. satu kemah biru putih.. satu lagi kemah fully putih.. mane satu?

ayah: jap ayah call tuan umah
tut..tut..
eh.. ko punye kenduri hari ni ke...
oo.. yeke?

mak dah tergelak-gelak semula.. aku terpingga-pingga..

ayah: minggu depan...

emak: minggu depan 7 hb.. camner boleh silap??

aku: btol la.. minggu ni 27hb.. minggu dpn 7hb.. 7 tu dah same...

(kami sekali lagi tergelak besar hingga nak pecah perut...)

emak: hah.. mana nak makan ni?

ayah: cari kedai la...

kami pun ke taman melati untuk makan tengahari...
yang bikin malunye..
dah le vouge giler... macam nak pe kenduri..
(hah.. memang la nak pi kenduri.. cume.. kenduri tu je yang ditunda ke hari dan masa yang lain..)
tib-tibe masuk kedai makan nak makan tengahari...
tak gamaknye jadi tontonan tak berbayar...
waaa.. mak.. malu tu...
blusher aku yang merah tu bertambah-tambah merah orang dok pandang sampai tertoleh-toleh..

3.50pm

tibe dirumah dengan hari yang masih diggeletek..

emak: hah.. gantung baju.. malam karang nak pi kenduri kawen yg tak jadi tu...

hahahahaha.....

No comments: