Jun 11, 2012

Suka Duka Breasfeed #7 Jadual Pengepaman Harian

Assalamualaikum..

Just untuk kongsi dengan momies yang exclusive Breastfeed.. I dont know la kalo pja yang ketinggalan.. hikhikhik..

Tapi ada akak tu bagi pja jadual pam.. so, after kite pam je kita mark bape banyak kita dapat.. dari situ kita tahu bape banyak susu kita.. kadang-kadang kita rasa mengurang, kadang-kadang kita rase banyak.. after buat jadual ni, pja konfident dengan jumlah susu pja.. then boleh kira dengan tepat jumlah pengurangan & peningkatan.. 

Plus, buat momies yang malas pam + suka skip pam termasuk la pja ni, bila dah ada jadual ni, buat kita makin rajin.. mana tak nye, bila kita tengok jadual tu banyak kosong dan tak berisi bape jumlah yang patut kita dapat untuk sesi yang kita skip tu amat la tak seronok.. jadi kita excited nak isikan jumlah yang sepatutnya disitu...

Kalo ouls nak salinan jangan lupa bagitau ye.. kot ade yang malas nak buat sendiri.. nanti pja emelkan.. tapi timing ni ikut timing pumping pja.. ouls boleh edit ikut timing korang.. 


Oh ye... jangan lupa, if korang buat PP or Tandem, jangan lupa mark sekali.. InsyaAllah ia boleh membantu untuk review jumlah susu kita.. good luck mommies semua!!

1 comment:

intanmastura said...

pja, nak share..emelkan boleh..thanks. info awak sgt berguna.. my bb br je nk masuk 4 mth.so tgh struggle untuk kumpul stock ebm.

intan-land84@yahoo.com