Jul 4, 2010

TAGGED

First time aku libatkan diri dalam tagged mengetagged ni dan award2 bagai.. dulu de gak aku tengok kat blog2 org.. tapi tak paham pe pown.. disaat aku baru jew balik dari kampung menghantar kucing2 kesayangan aku [sumpah aku nak nangis mase aku ucap selamat tinggal kat kucing2 tu then dorg balas dengan mengiaw dalam nada yang sedey.. siap buat muke pussy in da boot lagi].. aku terajin la sikit walaupun dalam penah membaca blog kawan2 yang ade dalam senarai blog aku.. then ini la aku dapat dari yany.. dia la yang tagged aku.. [yany jangan gelak tau.. mule2 akak nak respond tadi boleh blur plak tak tau nak wat camner.. haha] tapi malam ni aku respon part ni dulu.. sebab dah ngantok..

1.ape name blog dan kenape letak name tu?

P.J.A.B.O.R.I.N.K..
sebab puas pilih name.. konon tak nak heavy sangat, taknak pelik sangat, nak itu la, tak nak ini la.. macam2 kerenah otak aku yang satu ni.. padahal time tu tengah sebok wat PSM II, menyempat plak nak wat blog.. last, biler dah borink nak pikir.. terus la taip pjaborink.. sebab aku cam dapat ramal je pe yang bakal aku tulis nanti 'memborinkkan'.. huhu.. tapi dalam pertimbangan nak tukar nama blog.. tolong carikan boleh?


2.apa url blog anda dan dr mane dtgnye namanye?
www.pjaborink.blogspot.com

owh.. url aku same ngan name blog.. tak payah susah2 nak ingat..


3.apa method penulisan anda?

konon2 dulu berangan nak citer pasal kehidupan aku selepas belajar.. means, pasal alam pekerjaan, pasal alam sekitar yang aku suke tu.. pasal analisis dari hasil pemerhatian aku [aceceh, cam pakar analisis plak].. last2 tercerita plak pasal kehidupan peribadi.. nak wat camner.. dulu semua cerita aku tumpahkan dalam diari.. tapi abih tahun asyik buang diary jew [diary ni sbnrnye tak berapa baik, sebab kalo ada yang terbaca lebey2 lagi kawan baik, boleh jadi pergaduhan yang beso kalo dia salah paham].. plus-plus hanya akan menambahkan jumlah bahan buangan kat m'sia ni.. so, aku pun trus la curahkan isi hati ni dalam blog.. tapi yang terlebey private tu simpan dan kunci dalam hati jew la..


4. pernah terasa nak hapuskan blog anda? kenapa?

tak terlintas langsung.. sekarang blog ni jadi tempat aku luahkan rase sebab tak dapat keje lagi.. haha.. nanti dah keje citer pasal keje plak.. pastu nak citer pasal wat persediaan kawin lak.. pastu nak citer pasal kehidupan berumah tangga plak.. pastu nak citer pasal saat-saat menjadi seorang ibu plak.. pastu nak citer pasal si kecil plak.. hahaha... pastu nye tak habih2.. sampai la aku betol2 seorang yang memborinkkan.. contohnye jadi nenek yang menaip papan keyboard dengan kelajuan 1 minit 1 huruf..


5.pernah ahli keluarga baca blog anda?

never... rasenye la.. kalo de pun aku tak kisah.. bukan private pown.. tapi de sorang 'bakal ahli keluarga' yang aku comfirm dia penah baca..


6.apakah perasaan anda bila ade org kate blog anda buruk sedangkan ade yang kate cantik?

tak sorang pown penah cakap blog aku ni macam mane.. tringin gak nak tau.. kalo cantik Alhamdulillah.. kalo buruk, aku improve la lagi.. pe susah..


7.bile blog anda di beranakkan?

Eeh.. cam manusia plak boleh beranak-beranak.. dia lahir tahun Nov 2009.. saat-saat aku tengah parah bergelumang dengan Final Paper dan Final PSM.. hebat kan.. haha.. tu yang aku hancus tuh.. tapi sebenarnye dia ni blog aku yang ketiga.. 2 yang sebelum tu dah delete tapi dalam akaun blogger yang same.. 1st blog english tech writing aku.. 2nd blog konon nak wat hidden writer.. tapi terbocor plak dengan orang lain.. tu y delete tu..


8.siapa org pertama yang tahu anda ade blog?

idok le teman tau.. sebab blog ni di panaskan kat facebook.. kawan2 kat facebook la kot..


9.apa perasaan anda bila org mengatakan tentang blog anda di campus?


haha.. mane de orang penah citer pasal blog aku kat kampus.. sebab time tu dah nak abih study sangat2 dah.. kelas pun dah tak de..


10. sila senaraikan 5-10 orang yang nk di tag

i. orang pertama sekali my BFF.. eira zainal [aku tag dgn sweet brown skali tau]
ii. ain.. [sebab dia follower aku a.k.a best fren la gak]
iii. nanie a.k.a mak su.. [nak bgtau.. sbnrnye rase tak complete sbb tak dpt kenal u lebey lame..]
iv. Firdaus.. [blog dia sgt2 berilmu]
v. zarith si pemilik K.I.T.A.. [tak tau la dia baca blog aku or tak]
vi. dayah a.k.a cik bella [sbb dia org pertama respon blog aku.. huhu]
vii. ladynoe [aku mmg suke sgt2 follow blog dia.. tp aku tak tau la dia ingat aku lg or tak]
viii. diana..

itu jew la... y aku leh jawab...
k la..
daaaaa...

No comments: