Jan 10, 2010

LIST OF ENVIRONMENTAL THEMED CELEBRATION


Demi cintakan persekitaran dan bumi ni, aku paparkan perayaan sedunia yang akan dirayakan oleh semua makhluk di atas muka bumi ni.. just untuk pengetahuan korang sume..


SAVE OUR ENVIRONMENT


LOVE OUR EARTH


CINTAI SUNGAI KITA


3Rs : REDUCE, REUSE, RECYCLE


LOVE OUR NATURE




p/s: ape yag saya paparkan ini bukan la sekadar untuk dilihat.. jom la kita beramai ambil peluang untuk join aktiviti2 yang akan dibuat oleh badan2 NGO sempena perayaan ini.. tak kan kita boleh habiskan duit beribu2 sebulan demi cantikkan tubuh dan penampilan kita, bayar berpuluh2 ribu untuk kediaman yang gah.. tp tak boleh keluarkan sedikit sumbangan untuk cantik kan bumi, tempat kita hidup, tempat kita bernafas, tempat kita berpijak, persekitaran kita.. bumi bukan harta kita tetapi harta yang akan diwariskan kepada anak cucu kita.. tegarkah kita lihat anak cucu kita nanti hidup dalam sampah? berjemur dibawah suhu yang tinggi akibat dari pemanasan global, tiada hidupan flora dan fauna, bergelumang dengan wabak dan penyakit.. jika kita sendiri tidak tegar untuk hidup dalam keadaan begitu, apatah lagi jika kita melihat anak kita cucu kita hidup dalam keadaan begitu.. renung-renungkan la..
p/s:: ewah-ewah.. sejak dok dalam line alam sekitar ni.. macam2 nak berkata.. tunggu selepas ini.. aku akan citerkan tentang ECO ENZYME dan kempen minyak masak terpakai...

No comments: