Jun 14, 2013

Aku dan pejabat

Assalamualaikum..

Pja rasa pja tak normal.. boleh tak? hahaha.. tak tahu kenapa sepanjang duduk dekat ofis sekarang ni, boleh kira dengan jari berapa kali pja keluar makan, keluar shopping or keluar pergi mana-mana la dengan diorang.. kecuali dengan orang dari jabatan lain.. kawan-kawan yang pja lebih selesa semuanya dari bahagian lain.. 

Dulu masa ada hana, wan & azreen, diorang la kawan pja.. gerak dengan diorang.. makan dengan diorang.. sekarang ni bila latihan SL1M dah tamat, sendirian berhad je.. bukan tak nak berkawan.. tapi terasa macam ada sesuatu yang menghalang untuk pja rapat dengan diorang.. bukan maksud tak boleh borak gelak tawa bagai.. pernah je.. lepak-lepak sambil sembang kat depan.. pergi family day join group.. semua tak ada masalah.. tapi untuk jadi close macam dengan netty, neli, kak lia, dan kawan-kawan lain sampai boleh pergi vacation sama-sama tu macam susah.. even masa practical dulu pun tak pernah ada masalah..

Jangan terkejut.. tak ada seorang pun antara diorang yang pja add atau approve sebagai kawan facebook, tweeter, instagram and whatsoever tu.. nombor telefon yang ada pun bos dan kerani bahagian pja je, dengan sorang pegawai PRE.. tu pun sebab kene pergi meeting sisipan akhbar sama-sama.. seriously... Kehidupan pja pun diorang banyak tak tahu..

Semalam ada seorang akak ni, tibe-tibe dia datang cerita dekat pja masalah dia.. dengar je la.. kesian.. "tapi kak, apa yang akak dan kawan-kawan akak yang lain kene tu, saya dah kene kak.. sebab tu saya jauhkan diri..." sambil senyum.. mungkin tu salah satu faktor pja ambil keputusan untuk "buat hal sendiri..." after azreen dan hana dapat kerja lain, wan pulak berhenti dan bersalin bulan dua lepas.. memang pja "lone ranger.." 

1 comment:

suelynnda said...

Salam Pja,

Kadang2 jadi lone ranger pun bagus. Kita leh fokus ngan keje. Hehe.

Btw, jom join first giveaway saya.

http://syurgakasih.blogspot.com/2013/06/saya-buat-giveaway.html