Nov 16, 2012

Suka Duka Breastfeed #10 - EBM or FM

Assalamualaikum..

Dah lama pja tak buat blog walking.. dulu rajin.. sekarang macam tak cukup masa nak baca blog orang or join forum.. blog sendiri lagi la jarang update.. kalau kebetulan tu ada, feedback la sekejap..

Lately ni je macam sengaja membizikan diri untuk blog walking dan baca komen-komen dekat forum sebab banyak sangat ibu-ibu kian rancak bertekak pasal susu ibu dan susu formula.. just be a silent reader..

Pja tak nak complen apa-apa.. tak nak suarakan apa-apa.. cuma pja nak bagitau yang pja sedey bila kita ibu-ibu yang sepatutnya bersatu berkongsi idea untuk berikan anak-anak yang terbaik kondem antara satu sama lain.. ada yang sampai keluarkan kata-kata kesat.. what point? semua ni hanya kan menunujukkan kebodohan kita...

Bagi pja susu ibu ke, susu formula ke.. setiap ibu tu tetap berusaha beri yang terbaik untuk anak-anak dia.. fight for the best.. kalau tak tak de nya ibu-ibu berhabis duit beli pam mahal-mahal.. tak de nya ibu-ibu beli susu formula yang terbaik yang sesuai untuk anak-anak mereka.. Ingat!.. tu semua rezeki dari Allah.. kalau DIA nak tarik, sekelip mata pun DIA boleh tarik...

Yang fully BF jangan la terlalu taksub sampai kate susu lembu hanya untuk lembu, ada yang dengan nada bongkaknya kata dia berjaya fully anak dia sampai dua tahun dan ibu yang bagi FM ni tak berusaha la, apa la.. Anda tahu ke situasi mereka? jangan terus menilai.. 

Semua orang tahu susu ibu adalah susu terbaik.. tepuk dada tanya hati masing-masing..