Jul 10, 2012

Luahan Hati

Assalamualaikum..

Lama sangat rasanya tak mnegtuk papan keyboard ini untuk meluahkan perasaan. balik-balik buat paper yang ntah apa-apa tu.. tak pun buat draf surat.. tak pun bagi input untu speech menteri.. tak pun jaab soalan untuk menteri or kementerian.. urrgghhh... 4 bulan sebagai ptd membuatkan pja tak suka kehidupan sebagai ptd..

Pja family type.. apa-apa pun pja akan utamakan family.. salah ke? pja tak suka balik lambat.. kesian kat insyirah bila masa dia bersama pja di'curi' orang.. pja tak suka orang sentuh weekend pja.. tapi atas tuntutan kerja yang penting mungkin boleh consider.. bukan untuk sesuatu yang buang masa..

Jam tepat pukul 5 sekarang.. bangun 4 pagi semata-mata nak buat slaid presentation untuk 'mereka-meraka'.. kemas barang untuk pergi kursus esok hari.. malam tadi migrain memikirkan timbunan kerja atas meja yang tak tahu bila boleh disiapkan memandangkan esok direct dari esok sehingga jumaat untuk kerja luar.. sambung pula pada 17-19 Julai... 

Sedey memikirkan akan bermalam tanpa anak.. boleh ke insyirah? boleh ke insyirah tido tanpa ibu? tanpa nenen ibu.. malam tadi masa migrain pun terkial-kial ayahnya memanaska susu atas dapur.. sehinggakan si kecik tu menagis sekuat hati.. ibu mana yang sampai hati melihat anak sebegitu rupa.. bila susu dah siap pun dia refuse susu tu.. kesian si ayah yang gigih memanaskan susu tapi si anak menolak kerana dia mahu tido dengan nenen ibu dia.. 

Baru 2 minggu dia masuk pejabat, huru-hara sudah hidup kami.. stress... setiap hari balik rumah dengan urat tengkuk yang tegang.. Ya Allah, permudahkan la urusanku.. Tenangkan la fikiranku.. Ikhlaskan la hatiku...

Aku benci dia!! aku benci bila dia buat macam ni.. aku banci bila dia tiada sikap perikemanusiaan.. aku paling benci bila dia suruh letak insyirah dimana-mana dan suruh aku berkerja.. bos aku boleh bertukar.. kerja aku boleh cari kalau kau nak ternimate aku kerana rezeki itu dari Allah.. tapi anak, tiada gelang gantinya.. kau tiada anak kau boleh kata macam tu.. kalau kau ada anak memang malang sungguh berbapakan kau yang tidak memikirkan perasaan anak kau.. mungkin sebab itu juga Allah tak beri kau anak sebab kau tak mampu jadi bapa yang baik untuk anak kau!!

Kalau aku berundur bermaksud aku lemah, aku kalah.. dan ianya hanya akan membuatkan dia tersenyum gembira... Wahai hati, kuatkan la semngat mu... Allah sentisa bersama mu... mungkin ada hikmah disebalik tangisan kamu, disebalik kesusahan kamu, disebalik kesukaran kamu.. ini baru ujian dunia sayang...

3 comments:

lia said...

berat nyer dugaan fiza....

akak doakan yg terbaik utk fiza, Insyirah comey & keluarga fiza yer... kuat yer fiza utk anak...

saleha said...

Sabar ye pja... Ade hikmahnya semua tu.

luvira said...

hey darling...sabar ehh...nak tinggalkan insyirah kat aku pon bolew??meh lar...bolew insyirah jadi sedara susuan alysa...hihihi...

kadang2 aku paham, orang lain bolew cakap "sabar ehh" tapi kite yang menanggung tuh terasa perit...

kalau nak mintak bantuan aku, bagitau je..aku sedia membantu :)