Mar 5, 2012

En. Katua

Assalamualaikum...

Haha.. entry berani mati... tapi ade aku kesah???

-40PL [hanya boleh ditonton oleh penonton dibawah usia 40tahun.. atas darinya dikhuatiri diserang sakit jantung]
Entry ini mungkin mengandungi unsur-unsur sakit hati, marah, menyampah dan menyeramkan..

Pja tak tahu la ape yang ada dalam pikiran sesetengah majikan yang langsung tidak peduli pasal pekerja mereka terutamanya yang kumpulan sokongan ni.. seolah-olah mereka ni kuli yang tak de perasaan.. mereka bukan hamba abdi.. pernah tak diorang pikir kalo kumpulan sokongan ni tak de? bukan haru-biru ke hidup diorang kat opis tu..

Pja tak khaskan entry ni pada individu.. tapi pada semua majikan dan bakal majikan..pja pun tak berani nak cakap sebenarnye sebab kot satu hari nanti kalo pja jadi majikan lagi teruk ke.. tapi semua ni boleh djadikan panduan buat kita semua termasuk diri pja sendiri..

Bayangkan satu organisasi tu, bila pekerja datang kerja je dengan perasaan malas, bosan, menyampah, benci dengan majikan.. dah tentu-tentu pekerja malas nak selesaikan tugasan yang diberi oleh majikan.. kalo siap pun, samada sambil lewa atau tiptop tapi pakej sekali dengan sebakul sumpah seranah, umpat keji dari pekerja.. Hasil kerja yang memberangsangkan tu memang la majikan boleh nampak dan boleh buat majikan tersenyum lebar.. tapi majikan tu nampak tak sumpah seranah yang telah menjadi doa dan boleh membuatkan majikan tu menangis air mata darah diakhirat kelak..??

Kalo pja dekat tempat pekerja tu pun sakit hati nak datang kerje.. nak buat itu tak boleh, nak buat ini kene jeling.. lepas tu tak puas hati tak nak tegur dari hati ke hati.. oppsss bukan tak nak tapi penakut.. lepas tak puas hati terus band pekerja tu.. bagi markah rendah la, buang pekerja la.. sangat tak profesional ok..

Tahukan wahai majikan-majikan semua bahawasanya pekerja adalah jentera dalam sesebuah organisasi.. 

Pekerja baik = organisasi baik = majikan yang berjaya memimpin
Pekerja hancur = organisasi teruk = majikan yang gagal memimpin

Ok.. done...

nota kechek lady bos : 40 tahun kebawah je tau yang boleh baca termasuk kanak-kanak.. sebab nak lentur buluh kene dari rebung.. boleh jadi pengajaran.. kalo dah tua, dah jadi buluh memang tak leh buat pe la.. haha... peace yo!

No comments: