Feb 2, 2011

Rumah

Dia : Ko tak cari rumah lagi ker?

Pja : Belum.. tunggu en bakal suami..

Dia : Ko nak rumah camner?

Pja : Hahaha.. kalo ko tanye aku, compem aku nak rumah idaman aku.. tak nak sewa2, bli trus.. op cos nak Semi D!!

Dia : Abih tu?

Pja : Aku tak kisah la.. menyewa dulu pun tak pe.. tapi biar la yang berbaloi.. klo sewa rumah same harge dengan harge bayar rumah sendiri bulan-bulan, baik tak payah.. yang penting ikut kemampuan en bakal suami..

Dia : Tapi bukan ko tak nak umah tinggi ke?

Pja : Bukan aku tak suke rumah tinggi.. aku tak cakap pun tak suke.. cuma aku lebih selesa dok umah teres.. rumah tinggi tu boleh, but tengok pada suasana rumah tu.. contoh cam apartment or kondo.. sekarang ni apartment pun dah banyak yang de kondo facilities.. cuma aku kurang kenan dengan rumah flat.. myb sebab mentaliti kot.. tak semua flat aku nampak tak selesa.. aku dulu pun membesar kat flat.. kawan-kawan aku pun de duduk flat.. serius, flat tempat aku dok dulu tu aku selesa.. sebab orang2 dia ok, kawasan bersih, facilities mudah.. in fact sampai sekarang pun still ok, aku tau coz rumah tu rumah arwah atuk aku.. that's all...

Dia : Haha.. ko ni banyak songeh la..

Pja : Ala, ko pun same je kan...

Dia : Tu la, susah nak cari rumah sekarang nih kan.. sumer harge rumah melambung-lambung tinggi.. nak-nak kite yang memang dok kl ni.. mane lagi nak lari..

Pja : Memang.. aku ni, kalo dapat wat pinjaman, dah lame aku usha Semi D idaman aku tuh.. terus de umah sendiri.. tak payah cbuk-cbuk nak sewa.. kan best de system cam dulu.. SEWA & BELI.. Sewa dulu, dah abih tu terus jadi hak milik.. aku kot orang pertama join.. hehe.. Weh, aku de jumpe rumah yang cantik~~~ aku dah mula terkenan la plak..

Dia : Rumah pe? Semi D?

Pja : Tak~~ Townhouse.. 1 master bebroom, 5 bedroom, 6 toilet.. rm880000... dekat sejuta tu.. hahahahaha....

Dia : Gila ko!! haha..

Pja : Haha.. Townhouse dah jadi pujaan aku no3..

Dia : No 3?? yang no 2 pe lak..?

Pja : No 2 Semi D.. No 1, ko penah tengok tak Discovery Channel? kat ctu kan de banyak tunjuk design yang unik2.. hah.. tu la no 1..

Dia : Ko memang SENGAL!!!

No comments: