Dec 23, 2010

Mission

Assalamualaikum...

hai.. ingat tak dulu pja pernah inform yang pja nak review pasal mission pja last month..
so, pic kat atas hasil dari gabungan mission y ditulis dalam blog dengan dalam igoogle.. Actually mission dalam dua2 page tu tak same pun... tapi after gabungkan, sekarang dah same... hehe...

1. Find a job
Alhamdulillah.. dah dapat kerje.. walaupun kontrak, ini boleh dijadikan sebagai pengalaman untuk masa akan datang.. cume cita-cita untuk join environmental field masih lagi menebal.. hope suatu hari nanti, rezeki itu akan muncul juga..

2. Renovate my room
IN PROGRESS.. panjang citernye nape bilik tu kne renovate.. tapi sebelum tu try gak sediakan qout untuk bilik tu.. macam-macam harga kuar.. bapak mahal.. rm2.5k just utk frosted sliding window 4" x 6".. last-last mintak tolong gak ngan en. bakal suami.. dia deal2.. dapat harga untuk aircond+frosted sliding+grill = rm1.7k.. wah.. memula tu cam tak caya gak.. then call kontraktor tu soh tengok rumah.. after dia tgk tempat n keadaan sumer... dia akan bg qout baru [sebab tingkap bilik pja tu kene panjat dari belakang rumah dan agak complicated gak la]... tapi en. bakal suami still monitor supaya qout baru ni tak lari dari yang dia janji.. [diz harga special utk en. bakal suami dan kaum keluarga saje ye]..

3. at least rm6k before my wedding
kalo kire jumlah yang dah disimpan since pja keje, sepatutnye lagi sebulan dua dah dapat kumpul.. malangnya duit tu sedikit demi sedikit telah digunakan untuk majlis tunang dan preparation untuk my BIG day yang akan datang.. so, jumlah yang ada dalam tangan dah tak konsisten.. kejap de-kejap abih.. akhir kata, mission ni dah tak relevant.. dan akan dianggap DONE!..

4. Getting Married before 12midnight, 090911
kenapa pja pilih tarikh tu?? sebab mase tu pja dah berumur 26 tahun... memang dari zaman sekolah dulu, pja target kawen sebelum umur 26 tahun.. InsyaAllah, kalau tak da aral melintang, mission ni akan tercapai.. InsyaAllah...... hope so.. [doa tiap2 ari]

5. Have my own Semi-D complete wif modern interior
Ok, start from this mission, memang comfirm 'angan-angan mat jenin'.. tapi kalo tak de angan-angan same la cam tak da cita-cita.. betol tak??segala perjalanan hidup kita mula dari sebuah angan-angan.. jadi atau tidak, Allah yang merancang, kita sebagai makhluknya hanya boleh merancang... kalo nak tengok pasaran rumah sekarang, memang la tak mampu.. bukan tak mampu sikit, tapi langsung tak mampu.. but, who knows suatu hari nanti?? pja yakin.. I Will!!

6. Ir. Nur Hafizah
InsyaAllah.. tapi yang penting sekarang pja hanya perlu terus mencari kerja tetap sebagai engineer.. then after that pja akan berusaha to be "Ir"

7. Open my own Nursery..
ok.. diz is not nursery untuk bunga-bungaan tau.. ni nursery kanak-kanak.. pja suke giler nak buka nursery.. macam satu hobi je la.. sebab pja lebih cenderung untuk pilih jurutera sebagai career.. so, paling teruk pun, kalo ada duit lebih, dan ada rezeki, cukup la sekadar pja labur duit untuk buka sebuah nursery dan hire orang untuk manage nursery tu.. or macam mana.. tu semua akan datang.. [angan-angan jugak ok!]

[mungkin segala misi ini akan bertukar dari masa ke semasa mengikut perjalan hidup yang masih kabur]

No comments: