Apr 15, 2010

tak de tajuk...

sebagai penganggur terhormat, bukan la satu kehidupan yang menggembirakan.. lain la kalo kite duduk dirumah tu jadi suri rumah sepenuh masa kepada husband dan anak-anak kita.. betol tak kawan? memang la seronok duduk rumah, tapi tersangat la tak seronok biler pikir pasal duit.. nak bayak duit internet, nak topup nak bli barang "keperluan" kadang-kadang nak la gak hangout ngan kawan2.. memang la boleh harap kat mak and ayah.. diorang pun bukan la kejam sangat.. tapi sampai bila??? dikala umur menginjak 25 tahun ni patutnya aku dah boleh bagi duit dekat diorang.. tolong bayar bil-bil yang perlu.. dah boleh bagi belanja rumah sikit-sikit.. urrgghh..

urmm.. sekarang ni selain jadi suri rumah separuh masa (kadang-kadang aku tak buat jugak keje rumah sebab aku sibuk ngan keje mencari profesion tetap), aku sibuk ngan keje menanda peperiksaan ----------.. sori, i can't tell u.. polisi antara aku dan orang-orang tertentu.. hanya orang-orang yang berkenaan jew yang tahu.. if aku dapat habiskan lebih daripada 50 kertas ni, aku boleh dapat lebih dari RM500.. hmm... aku diberi kepercayaan disebabkan ilmu yang aku ada dan aku de talent.. huahaha.. masuk tong sampah, tutup sendirik...

sebenarnye seronok gak marking paper ni.. macam-macam ragam.. kadang-kadang de gak yang merayu kata, "tuan pemeriksa.. tolong la luluskan saya.. saya banyak tanggungan".. aku tak jahat, tapi camner aku nak tolong dia, kalau jawapan dia pun memang lari dari soalan.. aku tak la terlalu fleksible banding orang lain, sebab kalo jawapan tu nampak logik dan sesuai, aku still bagi markah.. tapi kalo sampai tahap tanya A jawab B, minta maap bebanyak la ye.. then yang penting sekalu, aku bukan 'tuan'.. aku 'cik'.. hehe.. rasanya, tu la perasaan lecturer kita masa tanda paper peperiksaan kita eh..

Sepanjang lebih 5 tahun aku tanda paper nih, susah giler nak jumpe orang yang dapat lebih dari 45/100.. 50 pe ntah lg.. 60? seingat aku skali jew.. lebih dari tu? harapan tinggal kenangan je la.. puratanya, markah diorang selalunya 25-40.. paling teruk penah tu 2/100 pun de.. hmm.. aku faham.. mungkin sebab berlainan skop ----- atau masalah teori atau praktikal, calon-calon ni tak dapat jawab dengan baik dan tepat.. tapi, yang aku lah tolong, just consider sebaik mungkin..

pssttt : korang kan patut bersyukur.. coz aku yang tanda xam korang tuh.. kalo "orang tu" la yang tanda kan.. jangan mimpi la korang nak dapat markah sebaik aku bagi nih.. serius, aku x tipu..
aku dalam pertimbangan nak try management trainee ngan PKS la.. amacam??

No comments: