May 16, 2010

cerita

bila tengah rajin nak menulis, tak de la pulak idea ni nak datang.. bila tengah malas.. mencurah-curah dia datang.. tapi memang dah lame rasenye tak update blog nih...

hari kamis lepas, aku bawak emak aku pi klinik.. oleh kerana dia banyak sangat MC dia dengan doc swasta, dia minta aku hantar pi klinik kerajaan.. pergi semua klinik.. mak aaihh.. memang ramai giler.. klinik kerajaan gombak tu sampai kat luar diorang duduk.. last-last pi KLINIK KERAJAAN SENTUL.. memulanye semua berjalan lancar.. tapi mase amik tekanan darah kat STAFF NURSE tu, de ke patut dia tengking mak aku!! tak reti cakap bebaik ke?? pastu bile tak de orang boleh plak dia bergelak ketawa ngan kawan-kawan dia yang laen.. tu satu hal.. satu lagi, DOKTOR kat dalam bilik tu.. LELAKI!! bangsa ape tak yah cakap la.. sendiri mau ingat.. de ke patut dia tengking bile mak aku minta cuti sakit.. mak aku tak boleh bangun.. dalam kul 10 baru dia bgn.. after that baru bawak dia pi klinik.. DOC tu boleh tengking tanye naper tak masuk ofis dulu kul 7 tu.. pastu baru datang.. ni dah tengahari.. tak boleh bagi MC.. what the hell it is? tak de CIVIC MINDED ker?? dah tentu-tentu dia kate tak boleh bangun, nak datang kul 7 camner... masuk ofis plak tu.. HELLOOO! dia kerja kat putrajaya la.. kalo takat nak datang sane 30 minit then pi klinik, baru boleh amik MC n balik rumah.. tak menyekse pesakit kerr? dah la putarjaya ngan gombak tu jauh.. korang bayangkan. 1 bilik de 2-3 doc, dan tiap sorang de sorang staff nurse, ngan pesakit.. korang bayangkan, mase dia tengking tu, satu bilik pandang mak aku.. yang wat aku sedih tu, mengalir air mate mak aku mase amik ubat.. memang DOKTOR dan STAFF NURSE sekarang ramai yang tak de kebolehan PSIKOLOGI.. tengking pesakit sesuka hati.. jangan disebabkan kerenah pesakit A yang menjengkelkan, pesakit B yang dimarah.. aku paham penatnye karier diorag tu.. tapi pe perasan doktor dan staff nurse sumer, kalo u all tengah sakit, u all ditengking-tengking cam tak de perasaan??

then esoknya aku bawak pulak mak aku pi Pusat Perubatan Universiti Malaya.. sebab dia ada appointment untuk amik darah, check up rutin dia untuk monitor kencing manis.. sebab dia tak puas hati dengan cara DOC semalam tu punya keje.. dia wat checkup balik dengan doc kat PPUM tu.. u know what.. punya la doc tu tak check btol2, rupe2 mak aku tak sehat sebab darah tinggi pulak.. bayangkan kalo mak aku tak chek semula, mesti sampai sekarang tak tau kehadiran high blood presure tu.. naseb baek peringkat mild.. da best things is doc tu tersangat la lembut percakapannye.. hah.. cam tu la patutnya.. cakap baik2.. orang kalo tak de darah tinggi pun boleh dapat daranh tinggi kalo asyik kene tengking.. kejadian tengking-menengking pesakit ni bukan skali dua depan mate aku.. dah banyak kali..sedih.. u all pakai tag senyum warna kuning tu kat dada.. tapi u all tak senyum pun.. baik buang je tag tu dalam tong sampah..

hmm... aku takut aku plak yang de high blood pressure nanti.. haha.. well, semalam, ilang sumer stress aku.. aku ngan BFF aku muaz n zeema pi karnival kerjaya.. no comment.. tp yang bestnye bercerita tak henti.. lepak kat kyros kebab lebih sejam, tapi just bli air sorang secawan.. haha.. best giler la.. zeema siap borong tudung.. well... aku sangat sangat sangat enjoyed..





No comments: